søndag den 10. juni 2012

Muffins

Mina bästa muffins


Da jeg ikke fik fejret bloggens to års fødselsdag i maj med lagkage, får I i stedet min gode gamle opskrift på muffins. Skal man "fika" (drikke kaffe) i Sverige, må der gerne være kage til. Opskriften her har jeg fundet i et svensk dameblad - jeg behøver vel ikke at nævne - for mange år siden!  

Lige kommet ud af oven.
Med glasur og frysetørrede hindbær.

Detta behöver ni till 12 muffins:

150 g smör
1½ dl socker
2 ägg
2 msk kaffegrädde
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver


Till garnering: skivad banan el. blockchokolad, el. äpplebitar som doppas i kanel och socker. 




Så här gör ni:

Rör margarin och socker pösigt. Tillsätt äggen och rör kraftigt. Häll i grädden, slutligen vetemjölet, väl blandat med bakpulvret. Rör smeten jämn. Fyll smeten til hälften i små muffinsformar. Stick ner önskad fyllning, bananskiver, bitar av blockchokolad eller äpplebitar, doppad i kanel och socker.

Grädda i 200 grader i 15 minutter. 


Inspiration: Stor Kakbilaga fra svensk ugeblad med 15 kalasrecept! Det lyder da ret festligt. 

Tips: Jeg bager dem altid med en chokoladebid i - i dag kom jeg nougathjerter i, men jeg tror jeg foretrækker dem med fyld af mørk chokolade. Med nougathjerter og glasur blev det rigeligt sødt. 

Kan fryses. 












Ingen kommentarer:

Send en kommentar