søndag den 30. marts 2014

Thaisuppe

Hvorfor har jeg ikke et større køkken?




Ulla var til frokost og hun kunne li' min thaisuppe. Jeg lovede at lægge opskriften på Mors mad. Opskriften har jeg fra Årstiderne, som giver mig inspiration til retter med masser af grøntsager.

Du skal bruge:

1 porre 
1-2 fed hvidløg eller noget frisk hvidløgs stilk
200 g gulerødder
300 g blomkål
1/3 spidskål
Rød thaikarry
Grøntsagsbouillon i pulverform
1 dåse kokosmælk 200 g
Lidt olivenolie
Salt og peber
Friske koriander

Skyl og rens grøntsagerne og pil hvidløg
Snit porrer i tynde ringe, også den grønne top
Hak hvidløg fint og skær gulerødder i tynde skrå skiver
Del blomkål i små buketter
Snit spidskål fint

Sæt en rummelig gryde over varmen med lidt olie og sauter porre, hvidløg, gulerødder et par minutter.
Drys med thai karry og vend godt rundt.
Dæk med vand, tilføj grøntbouillon og kog op.
Hæld kokosmælk i og tilføj blomkålsbuketter og spidskål. Kog godt igennem til grøntsagerne er sprødmøre. 
Smag til!
Server i dybe tallerkener med lidt hakkede koriander på toppen.


Information: Jeg bruger rød thaikarry. Den består af: Sød paprika, hvidløg, koriander ,galange, citrongræs, sort peber og chili samt havsalt. Find den hos: asatrading.dk eller i Torvehallerne hos samme firma

Tips: Normalt vejer jeg aldrig de grøntsager jeg bruger, men slumper mig frem.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar